محورهای طرح پیشنهادی به شرح ذیل می باشد:
1- روش های نوین بازاریابی و طرح های جدید بیمه ای.
2- بهبود کیفیت محصولات و خدمات، تسهیل در کار، رفع نواقص و عیوب.
3- صرفه جوئی در وقت، هزینه ها، کاهش قیمت تمام شده (مدیریت بهینه منابع).
4- افزایش حسن شهرت، برندینگ و سهم شرکت در بازار.
5- بهبود شیوه های مدیریتی، شرایط کار، روابط و منابع انسانی.
لازم به ذکر است پیشنهادهایی که حول محورهای مذکور مطرح شده باشند در دبیرخانه نظام پیشنهادات و انتقادات قابل بررسی خواهند بود و مشمول امتیازات تعیین شده می باشند.
لذا پیشنهادهای با محتوای ذیل خارج از چارچوب نظام پیشنهادها تلقی خواهد شد:
1- پیشنهادهایی که درخواست اداری محسوب می شوند و خارج از سیستم نظام پیشنهادها طبق روال جاری شرکت قابل پیگیری می باشد.
2- پیشنهادهایی که جزء شرح وظایف واحدها و افراد بوده و در دستورالعمل ها، آئین نامه ها، استانداردها و سایر مستندات معتبر و رسمی شرکت درج شده و در حال اجرا باشد.
3- پیشنهادهایی که صرفاً به شرح مشکل می پردازند و متضمن راه حل خاصی نیستند.
4- پیشنهادهایی که در مورد موضوعات و پروژههای از قبل برنامهریزی شده شرکت باشند.
5- پیشنهادهای تکراری.
6- شکایت ها.