اعلام حادثه
شماره بیمه نامه، زمان و مکان حادثه، مشخصات زیاندیده یا زیاندیدگان و شرح مختصری در خصوص نحوه بروز حادثه و علت اولیه وقوع آن
مدارک مورد نیاز در صورت جراحت (هزینه پزشکی) و نقص عضو
- گزارش حادثه (ترجیحا تکمیل شده با فرم سازمان تامین اجتماعی)
- مدارک شناسایی زیاندیده (کپی کارت ملی و شناسنامه)
- گزارش بازرس اداره کار (مبنی بر تعیین میزان قصور کارفرما یا عوامل وی)
- تمامی گزارشات پزشکی قانونی (در صورت مراجعه زیاندیده به مراجع قضایی)
- تمامی مدارک بیمارستانی علی الخصوص برگ اورژانس و در صورت درخواست هزینه های پزشکی ارائه تمامی فاکتورهای پزشکی و بیمارستانی
- گواهی پزشک معتمد در خصوص نوع حادثه و خاتمه درمان
- رونوشت بیمه نامه، و ضمائم آن (تمامی صفحات پشت و رو)
- مدارک استخدامی، کارت اشتغال به کار و یا کپی لیست تامین اجتماعی در ماه وقوع حادثه و یک ماه قبل آن
- در پروژه های ساختمانی کپی پروانه ساختمان
مدارک لازم در صورت فوت
- گزارش حادثه ( ترجیحا تکمیل شده با فرم سازمان تامین اجتماعی)
- مدارک استخدامی، کارت اشتغال به کار و یا کپی لیست تامین اجتماعی در ماه وقوع حادثه و یک ماه قبل آن فتوکپی برابر اصل شده گزارش بازرس اداره کار (مبنی بر تعیین میزان قصور کارفرما یا عوامل وی)
- فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه باطل شده متوفی
- فتوکپی برابر اصل شده گواهی فوت و جواز دفن
- فتوکپی برابر اصل شده گواهی انحصار وراثت
- فتوکپی برابر اصل شده گزارش پزشکی قانونی
- فتوکپی برابر اصل شده گزارش مقامات انتظامی
- فتوکپی برابر اصل شده رای دادگاه (در صورت انجام شکایت و تشکیل پرونده در دادسرا)
- فتوکپی برابر اصل شده قیم نامه و نامه اداره سرپرستی (در صورت وجود فرزند یا فرزندهای صغیر)
- تصویر شناسنامه های وراث قانونی متوفی
- برگه ماموریت متوفی (در صورت فوت به هنگام ماموریت)
- رونوشت بیمه نامه تمامی صفحات پشت و رو
- در بیمه نامه ساختمانی کپی پروانه ساختمان